De Langstraat sterk vertegenwoordigd bij Brabantse Gastvrijheid Award

26 nov , 20:08 Nieuws
Afbeelding1
© RBT de Langstraat

DE LANGSTRAAT – De Brabantse Gastvrijheid Award is deze week officieel van start gegaan. De prijs, een initiatief van Brabant Partners, stimuleert ondernemers in de vrijetijds-, recreatie- en horecasector om gastvrijheid op een hoger niveau te brengen. Zestien ondernemers uit De Langstraat doen mee aan de nieuwe editie en dingen mee naar de titel Meest gastvrije ondernemer van Noord-Brabant.

Sterke vertegenwoordiging uit de regio

De Langstraat is in deze editie opvallend goed vertegenwoordigd. De deelnemende bedrijven zijn

  • De Kersenhof (Raamsdonk)
  • Hotel Emilia (Kaatsheuvel)
  • GuestHouse Hotel (Kaatsheuvel)
  • De Zwammenberg (De Moer)
  • De Annahoeve (De Moer)
  • De Smulhoeve (Kaatsheuvel)
  • Theater De Leest (Waalwijk)
  • Het Schoenenkwartier (Waalwijk)
  • Proeverij ’t Raadhuis (Drunen)
  • Voorste Venne (Drunen)
  • SNTZL Het Oude Treinstation (Elshout)
  • De Hoge Heide (Vlijmen)
  • Ribs en Dips (Haarsteeg)
  • WSV (Heusden)
  • Camperplaats Heusden 
  • Eetcafé Havenzicht (Heusden)

De selectie laat volgens de organisatie zien dat De Langstraat zich stevig profileert als gastvrije regio met een brede mix van horeca, cultuur, verblijfsaccommodaties en recreatiebedrijven.

Achtergrond van de award

De Brabantse Gastvrijheid Award vond eerder plaats in 2018 en 2019 en is sinds dit jaar terug als tweejaarlijkse traditie. De prijs is bedoeld voor ondernemers uit de gehele provincie die actief zijn binnen de vrijetijdssector, variërend van hotels en B&B’s tot culturele instellingen en horeca. De award richt zich op het stimuleren van gastvrijheid, beleving en kwaliteit binnen de sector.

Inspiratieprogramma voor deelnemers

Alle deelnemende ondernemers ontvangen toegang tot een gratis inspiratieprogramma. Dit programma bestaat uit sessies, praktische tools en challenges die helpen om de gastbeleving verder te verbeteren. Deelnemers krijgen daarnaast de mogelijkheid om zich te onderscheiden binnen hun vakgebied en om zich te presenteren aan een breder publiek.

Vervolgtraject richting 2026

Later in het traject beoordelen mystery-visitors alle genomineerde bedrijven. Daarnaast krijgt het publiek de kans om te stemmen op hun favoriete ondernemer. De winnaars per categorie worden bekendgemaakt tijdens het Goed Leven-event in oktober 2026.

Gastvrijheid als visitekaartje

Volgens de organisatie benadrukt de grote deelname uit De Langstraat het belang van gastvrijheid als economisch en sociaal visitekaartje van de regio. De komende maanden staat voor de deelnemende ondernemers volledig in het teken van inspireren, verbeteren en laten zien waar De Langstraat in uitblinkt.