De Smulhoeve na Efteling het meest populaire uitje in Kaatsheuvel

04 dec 2023, 15:23 Nieuws
psdsc 5498 124x108 1 2048x1784 1
De Smulhoeve

KAATSHEUVEL – Dankzij een regiopilot i.s.m. RBT De Langstraat en VisitBrabant heeft De Smulhoeve in Kaatsheuvel in slechts 7 maanden tijd meer reviews gerealiseerd dan de Beekse Bergen.

Het belang van reviews

Op het wereldwijde reviewplatform Tripadvisor wordt De Smulhoeve na de Efteling als leukste activiteit in Kaatsheuvel genoemd. Dat is niet zomaar ontstaan. Aileen Kok, manager van Regionaal Bureau voor Toerisme (RBT) De Langstraat: “Door De Smulhoeve het belang van reviews te laten inzien, hen te stimuleren werk te maken van hun reviews en hen in het gehele proces te begeleiden, zijn zij een stuk zichtbaarder geworden”. Eigenaresse Karin Smulders merkt dat haar onderneming inderdaad vaker gevonden wordt. “We hebben een fantastisch seizoen achter de rug, met ook opvallend veel Duitse gasten. Gelukkig had ik de Duitse website ook op orde dankzij de regiopilot van RBT De Langstraat en VisitBrabant.”

Positief verrast

Karin Smulders is verrast dat het allemaal zo positief uitpakte: “Mijn deelname aan de regiopilot van RBT De Langstraat en VisitBrabant was echt een stok achter de deur om aan de slag te gaan met onze reviews. Ik heb er ontzettend veel van geleerd. Ook na de regiopilot ga ik er zeker mee door.” vertelt ze enthousiast. Aileen Kok vult aan: “Er liggen plannen op tafel voor reviewkaartjes die RBT De Langstraat voor De Smulhoeve gaat ontwikkelen zodat hun gasten nóg makkelijker een review achter zullen laten.”

Regiopilot

Begin dit jaar startten RBT De Langstraat en VisitBrabant samen een pilot om meer internationale bezoekers naar de regio te krijgen. De provinciale en regionale kennis werd gebundeld en diverse ondernemers werden zorgvuldig geselecteerd om deel te nemen als pilotpartner. Tijdens de regiopilot zijn diverse ondernemers in de regio voorbereid en klaargestoomd om meer Duitse gasten te ontvangen. Menukaarten en websites werden aangepast en vertaald en de reviewpagina’s werden aangemaakt of geüpdatet. Ondernemers kregen diverse workshops aangeboden, waarbij onder andere ingegaan werd op het vakantiegedrag en de waarden van Duitsers.

Ondertussen werden o.a. Duitse influencers en touroperators uitgenodigd om de regio te komen verkennen, in de hoop dat het een sneeuwbaleffect zou hebben. En met succes: “Diverse touroperators bieden momenteel reisarrangementen aan waarbij bijvoorbeeld een bezoek aan De Loonse en Drunense Duinen, vestingstad Heusden of het Schoenenkwartier zijn opgenomen. Ten opzichte van vorig jaar is het aantal Duitse bezoekers van onze website bezoekdelangstraat.nl met ruim 700% gestegen” laat Aileen Kok, manager van RBT De Langstraat, weten. “Ook van de regiopartners vernemen we dat er grote groei is in de bezoekers vanuit Duitsland.