Rabobank de Langstraat: “Mensen vinden hun weg online, daar bewegen wij als bank in mee”

Rabobank Kaatsheuvel blijft gesloten.
Foto: Google Streetview

Steeds meer mensen regelen hun bankzaken via internet of de Rabo App. De coronacrisis versterkt dit type dienstverlening. Zowel in gewenning als ook bewustwording van deze mogelijkheden. Dit heeft ertoe geleid dat Rabobank niet meer met een vast servicepunt terugkomt in Kaatsheuvel en Drunen.

Rabobank zag het telefonisch contact de afgelopen maanden toenemen met 25 procent. Het chatcontact zelfs met 45 procent. Rabobank beweegt mee met dienstverlening die past bij de vraag van vandaag. Daarnaast maken de geldautomaten van Rabobank, ING en ABN AMRO plaats voor de (gele) automaten van Geldmaat. Hierdoor zijn er binnenkort geen automaten meer binnen in de kantoren aanwezig. Dit alles leidt ertoe dat steeds minder klanten een bankkantoor bezoeken.

Kaatsheuvel en Drunen

De kantoren in Kaatsheuvel en Drunen sloot Rabobank eind vorig jaar. Het was de bedoeling om op andere locaties een servicepunt te openen. De laatste ontwikkelingen op digitale dienstverlening haalden dat in. Klanten pakken gemakkelijk de telefoon, kiezen voor videochat of gebruiken de app om snel iets te regelen. De zelfredzaamheid van mensen neemt enorm toe. “Vrijwel alle dagelijkse bankzaken kunnen 24 uur per dag, 7 dagen per week online geregeld worden. Ook een gespecialiseerd advies, bijvoorbeeld over de hypotheek, kan via een telefoon- of videogesprek plaatsvinden.”, aldus Dick van Rhee, directeur Rabobank De Langstraat. “Zo kunnen veel bankzaken geregeld worden, zonder dat je daar de deur voor uit hoeft. Uiteraard zijn onze klanten ook van harte welkom op ons kantoor in Waalwijk voor het regelen van de dagelijkse bankzaken of voor advies (op afspraak).”

Mobiele Bankservice

Natuurlijk zijn er klanten die hinder ondervinden. Zij zien daarom extra service en ondersteuning tegemoet. Om ook deze groep klanten goed te helpen, heeft Rabobank de Mobiele Bankservice. De adviseurs bezoeken klanten desgewenst in hun eigen vertrouwde omgeving en bieden praktische hulp. Ook geven zij tips om financieel misbruik te voorkomen en tegen te gaan. De Mobiele Bankservice is voor klanten die (tijdelijk) minder mobiel zijn door ziekte, ongeval, senioriteit of een lichamelijke beperking. En met de Rabo Geld Express kan contant geld bij de klant thuis afgeleverd wordt. De Mobiele Bankservice is weer beschikbaar zodra de coronamaatregelen dit toelaten.

Kijk voor actuele informatie over de kantoren op de website www.rabobank.nl/delangstraat. De locaties en openingstijden van de automaten van Geldmaat zijn te vinden op www.locatiewijzer.geldmaat.nl.

 

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Cookieinstellingen