Ook bij AH Kaatsheuvel emballage-actie voor Stichting Campagneteam Huntington

Maarten Schoenmaker, aanvrager goede doel en Jan den Hartog AH Kaatsheuvel.
Maarten Schoenmaker, aanvrager goede doel en Jan den Hartog AH Kaatsheuvel.
Foto: AH Kaatsheuvel

AH Kaatsheuvel heeft deze periode als goed doel bij de flessenautomaat gekozen voor Stichting Campagneteam Huntington. Door een druk op de knop hebben klanten de mogelijkheid het bedrag van hun ingeleverde flessen te doneren aan deze stichting.

AH Kaatsheuvel is hiermee de tweede grote supermarkt in Kaatsheuvel die zich deze periode inzet voor het belangrijke werk wat deze stichting doet. Met totaal slechts 4 miljoen euro verwachten wetenschappers binnen een afzienbare periode een genezend medicijn te kunnen ontwikkelen tegen deze dodelijke ziekte. Het opgehaalde bedrag wordt traditiegetrouw door AH Kaatsheuvel verdubbeld.

De ziekte van Huntington is een dodelijke, mensonterende hersenziekte met de symptomen van ALS, Alzheimer en Parkinson bij elkaar en op dit moment is er nog geen werkend medicijn om de ziekte te onderdrukken, laat staan te genezen. Ruim 1.700 mensen in Nederland hebben de ziekte. Als één van de ouders het heeft, hebben kinderen ook 50% kans deze dodelijk ziekte te krijgen.

Stichting Campagneteam Huntington heeft als missie en doel om vier miljoen euro binnen te halen voor onderzoeken en het ontwikkelen van een geneesbaar medicijn tegen de ziekte van Huntington binnen 10 jaar. De stichting is een professionele organisatie die volledig door vrijwilligers wordt gerund, waaronder wetenschapper Eric Reits van het AMC. Alle donaties aan het Campagneteam komen volledig ten goede voor het onderzoek naar genezing van de ziekte van Huntington.

Meer informatie over de ziekte en het campagneteam vindt men op www.doodgezwegen.nl. Hier kun je ook zien op welke andere manieren dat je kunt doneren. De actie voor het campagneteam loopt door tot eind juni 2018.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen